Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum banner
1 - 20 of 43 Posts

·
is not your fucking bro
Joined
·
7,216 Posts
i dont know if i like it. the front end sits very high. the handle bars are way up there. maybe if rear sets are available as they look like a very big assembly. but i love that burnt orange and it makes they bike pop with it. and i love those wheels.
 

·
Function IS Form
19 Z900, 88 Kat11
Joined
·
17,434 Posts
i dont know if i like it. the front end sits very high. the handle bars are way up there. maybe if rear sets are available as they look like a very big assembly. but i love that burnt orange and it makes they bike pop with it. and i love those wheels.
The front of that bike isn't as high as it looks, it's sort of an optical illusion. On the other hand, it rides higher than a sportbike... but it can also barrell down dirtroads, which is nice in some places (namely Michigan, haha)

Other than that... lower bars and rear sets wouldn't be much of a stretch if you like the rest of the bike :)
 

·
is not your fucking bro
Joined
·
7,216 Posts
i love the shock location, underbelly exhaust, the whole rear end, and radiator shroud. id ride it.
 

·
Perpetual Project
Joined
·
3,695 Posts
Get one of those for my wife, and a new Tiger for me; then we be off to explore North America the fun way.... in about 25 years:(
 

·
Welcome to the new day...
Joined
·
2,672 Posts
Ditch the luggage racks and shit and put on some forks that could take a beating and I would ride it.

This thing got any power to speak of - tourque wise?
 

·
GURU
Joined
·
4,412 Posts
^^Yeah, and I'm all for the adventure touring bikes (Since I have a dl1000) but that bike is fucking ugly. Not that the strom is anything to look at but at least the twin makes up for it. I think it's crap....I'll pass.
 

·
GURU
Joined
·
4,412 Posts
I'm going by what the bike is being marketed for. Once you get past the looks then you have to deal with that motor. That motor is fine for the streets and in the 650r but NOT in an adventure bike. It doesn't create the low end torque of every other bike in the same category. Huge strike against it. I'm a kawi guy too.....but that bike is shit.
 

·
42
Joined
·
746 Posts
wouldn't a fighter'ed versys just be an ER6N (cool euro only 650r naked)
 

·
Function IS Form
19 Z900, 88 Kat11
Joined
·
17,434 Posts
Adventurer tourers are funny guys.

"Yeah but my bike can go down dirt roads"
Yeah well I haven't gone down a dirt road on my bike in 3 years XD
 

·
GURU
Joined
·
4,412 Posts
Adventurer tourers are funny guys.

"Yeah but my bike can go down dirt roads"
Yeah well I haven't gone down a dirt road on my bike in 3 years XD
That's presumptuous and it's like saying "My bike looks bad ass naked with no fairings but damn I'm tired of having nothing to tuck behind in the wind." Wanna guess who said that?

Still doesn't change the facts about the kawi.
 

·
Registered
Joined
·
1,593 Posts
I know this thread is a bit dated, but I saw a Versys in black and it looked extra tasty.

Btw,
Specs on torque for the Versys
44.9 lb/ft @6,800 rpm
Specs on torque for the WeeStrom
48 ft lbs @ 7400 RPM
 

·
I shit awesomeness
Joined
·
16,625 Posts
needs to lose all that ugliness up front and throw some clipons up on that bitch
 

·
Konichiwa Bitches
Joined
·
17,772 Posts
There's a guy around here who has one and he absolutely loves it. He's a tall guy, too, and apparently it is just right for those who are a little longer of limb.
 

·
I shit awesomeness
Joined
·
16,625 Posts
perfect for lurches tall ass
 
1 - 20 of 43 Posts
Top