Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum banner
1 - 20 of 49 Posts

·
The Soft Serve Enigma
Joined
·
16,719 Posts
Discussion Starter · #1 ·
I went out tonight with some of the local stunt boys and played around. Some of those guys are fucking amazing to chat with and watch. Absolutely spectacular. Then, there's THIS GUY! haha, I SUCK!

It's official, my wheelies are atrocious hahaha. My stoppies are less atrocious, but my burnouts are good to go. I actually got a stoppie to roll today, about 10 feet supposedly (according to the guys watching/teaching) but rather than quitting while ahead, I went damn near vertical from about 30km/h and thought for sure I was gonna be carrying the ninja on my back...came down hard, but saved it, scared myself shitless.

So, onto burnouts...they're fine. My standstills are good, and rolling burnouts are good, got the "feet up donuts" done up today. Starting with rolling burnouts and just feathering I managed to get a few circles in and I managed to get the tire burning up with the bike moving at about 20km/h. That was cool, I love that feeling :D *sliiiiiiiiiiiiiiiiiiiide*

Now, my wheelies...BWAHAHAHAHA
- My bike just didn't wanna play nice, I really need to rejet it haha - that said, my buddies wouldn't let me leave until I got on my friend Ryan's stunted out 636. 60 tooth rear sprocket and all...HOLY FUCK that thing came up quick. I was just doing power wheelies from about 2000rpm and was getting decently capable. Then, they were buggin' me to go higher, fuckin peer pressure...so I did and went straight to a nice view of gauges...sweet, this is fun, tap the rear brake to come down and manage to land the front tire straight into a pothole, BAM my left nut is now embedded somewhere near my spine, and I can't stop laughing at myself...time to go home...
 

·
All star !!!
Joined
·
6,714 Posts
I suck at stunting too..if that makes you feel any better. LOL

I'll do roll on wheelies and tons of power wheelies when riding hard..but that's about it. Oh yeah, I do burnouts too, but only standing still, and only when I forget the cost of my pilot powers. :D
 

·
(cheers smiley goes here)
Joined
·
4,286 Posts
I'm at about the same point, no biggie ! It's fun and my learning curve has alot to do with not crashin my bike, and never missing any work ! So I'm taking my time with it !
Stoppies = only rolling short if at all
wheelies= clutchin them all up, Stagard slow, but can't seem to take my hands off and sometimes go off coarse.
Burnout got them good on pegs too= pretty easy
highchairs = just barely pullin up = still not a good feeling ( I'm a chicken )

I suck at stuntin, but it's fun to try !
 

·
Eff Tee Pee
Joined
·
29,722 Posts
you guys are a few steps ahead of me.

sitdowns. staggerd standups. burnouts.
 

·
Eff Tee Pee
Joined
·
29,722 Posts

·
ADAM FAN CLUB PRESIDENT
Joined
·
12,319 Posts
sit downs,stand ups,high chairs (if i got a H,brake),tank wheelies (with H.brake),flamingo,skitchig off the side or back for long ass distances,christ,rolling endos,all kinds of burnouts(my favorite is high chair burnouts)

im working on 180 and 360 endos,and me and my g/f started to do 2 up wheelies,bunny hoping of course
and theres a few other tricks i wanna learn
im waiting for a good deal on a wrecked 600 i wanna get into lot stunting
 

·
All star !!!
Joined
·
6,714 Posts
I think....so don't quote me on this...but the SV issue is only for the 650's and not the 1K.....the internals of the motors are totally different. The 1K is obviously more like the TL.
 
1 - 20 of 49 Posts
Top