Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum banner

Okablowanie chińskich wskaźników Koso Replica RX2n

90K views 48 replies 18 participants last post by  Mattson  
#1 ·
Mam te repliki zegarów Koso RX2n w moim motocyklu. To jest ogólny obraz, ale pokazuje, które mam na myśli. Dla odniesienia, mój motocykl to Honda CBR600F2 z 1993 roku.

Image


Mogę znaleźć wiele postów na temat RX1, ale to inny wskaźnik, więc podane rady wydają się nieistotne. Ten nazywa się tak naprawdę SS182, ale wydaje się identyczny z Koso RX2n.

Do tej pory podłączyłem go tak, że wykonuje sekwencję uruchamiania i zapala się. Lampki kontrolne, światła drogowe, światło neutralne, silnik, światła akumulatora itp. działają dobrze (z wyjątkiem tego od paliwa, które miga cały czas, ponieważ nie mam wskaźnika paliwa w moim motocyklu, więc po prostu zakryłem go czarną taśmą, ponieważ trochę rozpraszało).

Moim problemem jest obroty, których w ogóle nie mogę uruchomić (z wyjątkiem sytuacji, gdy igła porusza się w sekwencji uruchamiania). Czy muszę coś przymocować do cewek, aby uzyskać ten odczyt? I czy to jest koniec + czy - cewki? To tylko przypuszczenie oparte na tym, co mogę znaleźć gdzie indziej o wskaźnikach RX1, więc mogę się mylić. Słyszałem również o osobach owijających przewody wokół przewodów wysokiego napięcia, ale wydaje się to mniej dokładnym sposobem.

Drugim problemem jest prędkościomierz - Magnesy są przymocowane do przedniej tarczy hamulcowej, a czujnik jest ustawiony około 5 mm od nich. Otrzymuję odczyt, ale jest on bardzo zły i czasami skacze od jednej prędkości do drugiej w sposób nieregularny. Myślę, że wynika to z ustawienia rozmiaru koła - Mój motocykl ma 17-calowe przednie koła, ale ustawienie wynosi tylko od 1000-2999 mm. Czy ktoś wie, jaką liczbę powinienem tu wpisać?

Jeśli ktoś ma jakieś informacje na temat tych zegarów lub pomyślnie je zamontował, proszę o wskazanie właściwego kierunku. Jeśli potrzebne mi informacje już tam są, dajcie mi znać gdzie, bo nie mogę ich znaleźć. Dzięki

Jedyne informacje, jakie otrzymałem z zegarami, są zamieszczone poniżej i niezbyt pomocne:

Image


Image
 
#6 · (Edited)
Dziękuję za odpowiedzi :)

Próbowałem już podłączyć go do starego przewodu RPM i nic się nie dzieje.

Czujnik prędkości może być trochę bliżej, ale myślałem, że powinien być w odległości około 5 mm od magnesów?

Spróbuję zmierzyć koło, jak zasugerowałeś, po prostu byłem ciekaw, czy ktoś inny ma już ten pomiar dla opony 17", ponieważ istnieje wiele zegarów na rynku wtórnym, które wymagają tej liczby.

Zapomniałem wspomnieć, że odo i trip działają dobrze - pamięta oba po wyłączeniu i ponownym włączeniu - ale dziwne, że nie mogę sprawić, by zegar zapamiętał godzinę. To zagadka, ponieważ oczywiście istnieje jakaś forma zasilania lub pamięci.
 
#8 ·
Mam koło 17" i oponę, którą mam, to 60/120, jak sądzę, z obwodem toczenia 1810 mm. To może cię zbliżyć. Dziwne, że fabryczny przewód sygnału obrotomierza nie działał.

Wysłane z Motorcycle.com App
Dzięki - spróbuję tego numeru i zobaczę, co się stanie :)

Tak, cała sprawa jest dziwna - nawet próbowałem podłączyć przewody z powrotem do starych zegarów, żeby upewnić się, że nadal działają i działały. Jedyną pociechą jest to, że wiem, że wiele osób ma problemy z okablowaniem tego typu zegarów, więc odpowiedź może gdzieś tam być - muszę ją tylko znaleźć LOL
 
#9 ·
Mam te zegary, które zmierzają teraz w moją stronę. Mam pewne doświadczenie w okablowaniu cyfrowych zegarów z rynku wtórnego, ponieważ jest to trzeci wskaźnik, który montuję w moim motocyklu. Nie wiem, czy będę mógł wnieść coś przydatnego do tego wątku, ale zobaczymy, kiedy zegary dotrą.
 
#10 ·
Dzięki za wpadnięcie Taz - Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana. Ogólnie uwielbiam zegary i sposób, w jaki wyglądają, po prostu chciałbym, żeby działały poprawnie, ponieważ część RPM jest najlepiej wyglądającym elementem, a mój nie chce działać :confused: Zastanawiam się tylko, dlaczego to trzeci zestaw wskaźników, którego użyłeś? Co się stało z pozostałymi dwoma?
 
#11 ·
Pierwszy był Koso DB-01R. Problem polegał na tym, że był trochę za mały, a żeby uruchomić niektóre kontrolki, trzeba by było bawić się przekaźnikami.

Drugi zestaw to jeden z tańszych chińskich wskaźników, ale myślę, że go spaliłem, nie montując bezpiecznika w linii dla połączenia z akumulatorem. Kontrolki na tych wskaźnikach działały dobrze, ale układ magnesów do prędkościomierza był trochę niepewny, ponieważ wyglądało na to, że trzeba było wywiercić otwory w tarczy hamulcowej, aby je zamontować.

Mam nadzieję, że w tych wskaźnikach magnesy pasują do łbów śrub tarczowych. Jeśli tak się stanie, wyrzucę dostarczone magnesy i zdobędę kilka śrub z łbem sześciokątnym zamiast śrub z łbem gniazdowym, w których magnes jest już zamontowany. Zawsze martwiłbym się, że magnesy odpadną, a to rozwiązałoby ten problem.

W wskaźniku Koso trzeba było wprowadzić rozmiar koła, który nawet po zmierzeniu go sznurkiem, prędkościomierz wciąż się nie zgadzał. W końcu użyłem aplikacji GPS do pomiaru prędkości na telefonie i dopasowałem ustawienie rozmiaru koła, aż pasowało do aplikacji prędkościomierza.
 
#12 ·
Stwierdziłem, że magnesy również nie pasowały do łbów śrub, więc dla pewności połączyłem je spawem JB, co oznaczało, że wspornik czujnika trzeba było przesunąć nieco do tyłu, ponieważ nie były one zlicowane.
 
#14 ·
Mam ten wskaźnik i dużo rozmawiałem z producentem w Chinach. Myślałem o imporcie kilku, aby sprzedać je wam. Jednak są to oczywiście bezpośrednie podróbki produktu, który KOSO sprzedaje w USA, więc pomyślałem, że to nie byłaby dobra opcja biznesowa!

Niestety, ten wskaźnik jest skonfigurowany tak, aby odczytywać sygnał RPM z UJEMNEGO 12v sygnału, który pochodzi z GENERATORA SYGNAŁU. Nie możesz używać dodatniego sygnału 12v z cewki zapłonowej. To jest ta część, która ssie... wskaźnik jest skalibrowany dla silnika jednocylindrowego. Oznacza to, że w większości przypadków silnik 4-cylindrowy odczyta 4x wyżej, a dwucylindrowy 2x wyżej niż rzeczywiste RPM. Sygnał jest prezentowany w MHz, więc naprawdę nie masz możliwości modyfikacji wyjścia z generatora sygnału (ponieważ uruchamia zapłon) i nie masz możliwości zmiany sygnału bez dodawania własnych obwodów.

Jeśli chodzi o koło, możesz zmierzyć długość od przedniej osi do ziemi i użyć tego jako promienia do obliczenia obwodu. Nie zapomnij, że ten wskaźnik ma zmienne ustawienie PULSE do ustawienia dla prędkościomierza. Jeśli masz dwa magnesy, upewnij się, że ustawisz PULSE na 2.
 
#20 ·
Mam ten wskaźnik i dużo rozmawiałem z producentem w Chinach. Myślałem o imporcie kilku, aby sprzedać je wam. Jednak są to oczywiście bezpośrednie podróbki produktu, który KOSO sprzedaje w USA, więc pomyślałem, że nie byłaby to dobra opcja biznesowa!
Nie zgadzam się z tym, że to nie byłby dobry pomysł - Zegary sprzedają się całkiem dobrze, patrząc po ilości postów, które widzę na ich temat w internecie. Te KOSO są po prostu zbyt drogie dla wielu osób, więc istnieje prężnie rozwijający się rynek dla chińskich podróbek. Jeśli miałbyś je sprzedawać zamiast tego, skróciłoby to czas oczekiwania na ich nadejście pocztą i łatwiej byłoby poprosić o poradę dotyczącą ich montażu. Mówię, rób to - a kiedy zarobisz miliony, czy mogę dostać 10% za przekonanie cię do tego? :LolLolLolLol:
 
#17 ·
Myślę, że 'liczba cylindrów' jest trochę myląca - chodzi raczej o liczbę niezależnych cewek zapłonowych (tak jak mój ZZR ma teraz cztery cewki zapłonowe, ponieważ przerobiłem na sztyfty, ale są tylko dwie 'niezależne' strony; 1&4 to jeden sygnał, 2&3 to drugi).

Mój Koso przyszedł z dwoma zaciskami konektorowymi połączonymi krótkim odcinkiem drutu i dłuższym odcinkiem drutu odczepionym. Miało to pasować między złącze a samą cewkę.

Trudno to tu zobaczyć, ale to niebiesko-żółty przewód po lewej stronie
 
#19 ·
Wow - wyjeżdżam na kilka dni i nagle pojawia się mnóstwo odpowiedzi na mój post :)

Dzięki wszystkim za pomoc. Mój elektryk jakby zrezygnował z moich zegarów, co mnie sfrustrowało, ponieważ nie kupiłem ich po to, żeby tam leżały i nie działały!
Gdzieś indziej czytałem, że to nie liczba cylindrów, ale liczba cewek, które trzeba włożyć do zegara. Kiedy to znowu znajdę, zamieszczę to tutaj, aby inni mogli zobaczyć.

Spróbuję zainteresować go dokończeniem moich zegarów, abym mógł zdać relację.
 
#22 ·
Właśnie odkryłem stary adapter, którego używałem do napędzania zegarów DB-01R z mechanicznego prędkościomierza w moim Ace.

http://www.digital-speedos.co.uk/mechanical-to-digital-drive-converter-type-m-for-whiteblack-thin-square-plug-models-159-p.asp

To są instrukcje instalacji

http://www.digital-speedos.co.uk/cable-drive-adapter-292-p.asp

Przypuszczam, że używa to mechanizmu do zamiany obrotów mechanicznego prędkościomierza na rodzaj impulsów elektronicznych, których używałyby magnesy przechodzące obok czujnika. Czy ktoś wie, czy byłoby to użyteczne w tych chińskich wskaźnikach?
 
#23 ·
Przypuszczam, że używa to mechanizmu do zamiany obrotów mechanicznego prędkościomierza na rodzaj impulsów elektronicznych, których używałyby magnesy przechodzące obok czujnika. Czy ktoś wie, czy byłoby to użyteczne w tych chińskich wskaźnikach?
To bardzo podobny mechanizm, jednak trzy przewody sprawiają, że jestem sceptyczny, czy zadziałałoby to z podróbką Koso w tej rozmowie. Większość magnetycznych przetworników Halla chińskich producentów wykorzystuje sygnał 5 V do czujnika Halla. To właśnie jest trzeci przewód. Generator sygnału w większości motocykli wykorzystuje sygnał 12 V. Więc... możesz coś zmajstrować, jeśli podłączysz to równolegle do generatora sygnału... ale jeśli liczba magnesów w czujniku jest nieprawidłowa, nadal będziesz mieć ten sam problem.
 
#24 ·
Przekażę wszystkie informacje mojemu kumplowi i zobaczę, czy powie: "Ahh! Teraz rozumiem" LOL

Wszystkie informacje, które mam, opierają się na KOSO, więc informacje, które udostępniliście, będą o wiele bardziej trafne - Dzięki wam obu :)
 
#25 ·
#26 ·
Dostałem dzisiaj swoje wskaźniki i miałem kilka problemów:

1. Brak magnesów. Zamierzam użyć śrub magnetycznych, ale wysłałem wiadomość do sprzedawcy, aby mi jakieś wysłał, ponieważ zachowam je jako zapasowe.

2. Przewody nie do końca pasują do arkusza informacyjnego. Niektóre, które mają mieć jednolity kolor, są w paski i mam fioletowy przewód, który do niczego nie pasuje. Czy ktoś wie, do czego to może służyć? Wysłałem wiadomość do sprzedawcy, który może udzielić odpowiedzi.
 
#27 ·
WIĘCEJ PROBLEMÓW....

Jeden z przewodów miał zły kolor. Wygląda na to, że to, co powinno być brązowym przewodem (pin 19), czyli połączeniem z akumulatorem, było w rzeczywistości fioletowe na moich zegarach. Ma to utrzymywać zasilanie wskaźników, aby zachować poprawny czas, ale kiedy wyłączam zapłon, zegary są martwe, a kiedy ponownie włączam zapłon, czas jest resetowany.

Spędziłem godziny szukając czerwonego przewodu, który ma +5 V, chociaż nie jestem pewien, do czego to służy. Potem zdałem sobie sprawę, że może powinien być połączony z czerwonym przewodem czujnika prędkościomierza, tak jak niebieski przewód. I proszę, brak połączenia na czerwonym przewodzie prędkościomierza, więc połączyłem go sam, chociaż nie jestem pewien, do czego powinien być podłączony czerwony przewód, ponieważ jest już przewód dla przełączanego plusa (czarny), który podłączyłem do zasilania silnika na obrotomierzu.

Po trzecie, pierścień diod LED, który ma świecić w synchronizacji ze wskazówką obrotomierza, nie działa!!!

Skontaktowałem się ze sprzedawcą, aby sprawdzić, czy robię coś źle, chociaż nie sądzę.
 
#28 ·
Rozwiązałem kilka problemów, które wynikały z mojej głupoty. Zrozumiałem, jak zmienić numer cylindra po dokładnym przeczytaniu instrukcji.

Czerwony przewód, który połączyłem, nie wymagał łączenia, ponieważ jest to tylko dodatnie zasilanie czujnika Halla.

Jednak bezpośrednie połączenie z akumulatorem wciąż stanowi problem. Próbowałem podłączyć to bezpośrednio do zapasowego akumulatora i wskaźnik włącza się na sekundę, a następnie ponownie się wyłącza. Z tego, co rozumiem, zegar powinien być włączony cały czas.

Skontaktowałem się ze sprzedawcą, który powiedział, że powinienem go zwrócić, jeśli jest uszkodzony, ale nie chcę czekać, aż wskaźnik wróci do sprzedawcy, a następnie zostanie wysłany kolejny, ponieważ pochodzą z Chin, więc po prostu zrezygnuję z zegara i diod LED, które powinny się zapalić wraz z obrotomierzem. Teraz muszę zamówić śruby z tarczą magnetyczną, aby prędkościomierz działał!!
 
#29 ·
Mój kumpel wyjaśnił, że bardzo niechętnie próbuje podłączać więcej przewodów bez odpowiedniego schematu okablowania zegarów - Nie chce uszkodzić zegarów ani okablowania w moim motocyklu, jeśli popełni błąd, więc to uczciwe. Więc utknąłem bez obrotomierza i niedokładnego prędkościomierza i licznika kilometrów. W tej chwili mam to gdzieś - po prostu będę musiał szukać odpowiedzi/schematu okablowania, ale motocykl jeździ bez prawidłowo działających zegarów, więc na razie wystarczy.
 
#30 ·
Mój obrotomierz wydaje się działać poprawnie z oryginalnego przewodu dla wskaźników OEM, ale z jedną dziwactwem.

W Ace ma narzędzie diagnostyczne, które działa za pośrednictwem obrotomierza. Przesunie ono wskazówkę obrotomierza i zatrzyma ją na kilka sekund, aby wskazać usterkę. 8K wskazuje problem z układem paliwowym. W moim przypadku wyrzuciło kod, ponieważ nie miałem już podłączonej oryginalnej żarówki ostrzegawczej paliwa!!!

Teraz, przy domyślnym ustawieniu 1 cylindra, działał do 8K. Teraz zmieniłem cylindry na 2 (4 cylindry, ale 2 cewki) i wskazywał 4K, co nie jest kodem błędu!!!!.

Mam problemy z uruchomieniem motocykla w tej chwili, więc nie wiem, czy będzie się zachowywał inaczej podczas rzeczywistej jazdy, chociaż nie widzę powodu, dla którego miałby tak być. Zamierzam zamówić kilka śrub z tarczami magnetycznymi i zobaczyć, jak będzie z prędkościomierzem.

Skonfiguruję go zgodnie z instrukcjami, a następnie użyję GPS w telefonie, aby go dostroić, aż będzie poprawny, zwiększając/zmniejszając rozmiar koła.
 
#31 ·
Przeczytałem cały wątek, ponieważ bardzo interesuje mnie jeden z tych prędkościomierzy.
Uważam je za ładne i tanie.
Jeśli dobrze rozumiem, przewód obrotów powinien być podłączony do generatora impulsów, zwanego cewką odbiorczą, prawda?
To jest cewka odbiorcza do mojego motocykla, mały czujnik z dwoma przewodami, zielonym i niebieskim, mają prąd zmienny od 1,5 V do 6 V podczas przyspieszania.
Image

Image

Gdzie powinien być podłączony przewód obrotów? do niebieskiego, do zielonego czy to nie ma znaczenia?
Dzięki