Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum banner

Yamaha TZR50 motorwissel

10K views 10 replies 6 participants last post by  rex_saugerty  
#1 ·
Hallo, ik ben van plan een tzr50 te vullen met een grotere motor die in het frame past, maar ook niet te omvangrijk is om onopvallend genoeg te zijn.
Ik doe dit omdat het wisselen van de motor van een sportmoped, zoals de Nederlandse wiki het noemt, goedkoper is dan het kopen van een motorrijbewijs, omdat een gewoon autorijbewijs financieel al duur genoeg is.
Je krijgt het brommerrijbewijs gratis als je je autorijbewijs in Nederland haalt.

Misschien is de tzr 250 motor de best klinkende & presterende en passende keuze voor deze situatie, misschien ook niet: Wat weten de professionals op deze website?
Mijn probleem is dat ik niet zeker weet of de tzr250 motor zal passen.
De Nederlandse wiki-pagina van de tzr50 zegt dat de frames hetzelfde zijn, ik heb iemand nodig die ervaren genoeg is om dat te bevestigen.
Ik wil ook vragen of ik bij het wisselen van de hele motor (samen met de uitlaat, remmen en carburateurs) misschien de banden, ketting, koppeling en/of koppelingskabel, remkabel moet wisselen.

Ik weet dat ik onmiddellijk de bougies, brandstof- en oliefilter, de vloeistoffen zelf moet vervangen en moet controleren op te veel roest/slijtage aan onderdelen, dat heb ik een uur geleden in het beginnersforum gelezen.

Ik weet ook niet of ik de tzr250 ecu mee moet nemen naar het tzr 50 frame, of 'gewoon' opnieuw moet programmeren.
Ben ik iets vergeten?

#2 ·
Je zoekt dit soort info in het verkeerde forum.
Wat we je kunnen vertellen. Je kunt het proberen en doen. We verwelkomen altijd vreemde builds.

Wat betreft mijn zorgen.
50cc zouden tot 45 km/u moeten gaan (als ze als brommer worden geteld, is A1 een ander verhaal)
Ik kan me vergissen, maar zijn 250's geen twin?
ECU zou moeten worden veranderd, want ik geloof niet dat de voorraad opnieuw kan worden toegewezen. Ook zou het vermogen een beetje te veel zijn als je smalle banden gebruikt, dat is meestal het geval bij 50cc-fietsen.

#3 ·
Het is duidelijk dat we hier allemaal de meeste lokale wetten hebben overtreden met betrekking tot het aanpassen van je fiets.

Maar wat je voorstelt, klinkt in mijn oren onzinnig.

Je gaat op een fiets rijden die is goedgekeurd voor maximaal 45 km/u, wat 28 mph is voor onze imperiale vrienden. Wanneer de politie je aanhoudt met 160 km/u (100 mph), wat je fiets als 250 heel gemakkelijk zal doen, hoe ga je ze er dan van overtuigen dat het legaal is? Als je dat niet kunt, kost het je je rijbewijs, je fiets en een dag in de rechtbank. Als je er ooit een ongeluk mee hebt, betaalt je verzekering niet. Als je jezelf of iemand anders doodt of verwondt, zul je daar nooit mee klaar zijn.

Haal je rijbewijs en bouw of koop de fiets die je echt wilt.

Als je van plan bent de wet te overtreden, neem dan de 50 en monteer een 80cc-kit. Maar zelfs dat is dom, want dan gaat hij bijna 100 km/u, en de politie is niet half zo dom als je blijkbaar denkt.

#4 ·
Hallo, ik ben van plan een tzr50 te vullen met een grotere motor die in het frame past, maar ook niet te omvangrijk is om onopvallend genoeg te zijn.
Twee expansiekamers op een 50cc-motorfiets zijn zo goed als een doodlopende weg.Je zou een aangepaste 2-in-1-pijp kunnen maken, maar de originele 50cc-motor zou waarschijnlijk sneller zijn.Je idee is niet goed, want het zal een duidelijke nep zijn. Het zou veel gemakkelijker zijn om gewoon het 50cc VIN en de carrosserie op de 250cc-motorfiets te zetten. Zal nog steeds niemand misleiden die er verstand van heeft. Zoals agenten.Het is geen pretje om een hooligan-wetsovertreder-motorfiets te hebben en er niet op te kunnen rijden. Vraag me niet naar de stoffige NS400R die in mijn garage staat.

#8 ·
Hangt af van de wetten van de staat en hoe ze te interpreteren zijn wat betreft het legaal krijgen van een JDM-stroker in de VS.
Ik denk dat ze zeggen dat de TZR125/250 er vergelijkbaar uitzien, maar op geen enkele manier hetzelfde frame hebben. Je zou een TZR125 in een 50-frame kunnen krijgen, en het zou nog steeds een enkele cilinder zijn. Als je de carrosserie erop houdt, zou niemand de grotere motor zien, hoewel de pijp minstens twee keer zo groot zou zijn. Ik vermoed dat de voorkant van een 125 direct in een 50 past, maar ik ben niet zeker van het achterwiel/de achterbrug....?

• Like
Reactions: F4nd4