Hallo, ik ben van plan een tzr50 te vullen met een grotere motor die in het frame past, maar ook niet te omvangrijk is om onopvallend genoeg te zijn.
Ik doe dit omdat het wisselen van de motor van een sportmoped, zoals de Nederlandse wiki het noemt, goedkoper is dan het kopen van een motorrijbewijs, omdat een gewoon autorijbewijs financieel al duur genoeg is.
Je krijgt het brommerrijbewijs gratis als je je autorijbewijs in Nederland haalt.
Misschien is de tzr 250 motor de best klinkende & presterende en passende keuze voor deze situatie, misschien ook niet: Wat weten de professionals op deze website?
Mijn probleem is dat ik niet zeker weet of de tzr250 motor zal passen.
De Nederlandse wiki-pagina van de tzr50 zegt dat de frames hetzelfde zijn, ik heb iemand nodig die ervaren genoeg is om dat te bevestigen.
Ik wil ook vragen of ik bij het wisselen van de hele motor (samen met de uitlaat, remmen en carburateurs) misschien de banden, ketting, koppeling en/of koppelingskabel, remkabel moet wisselen.
Ik weet dat ik onmiddellijk de bougies, brandstof- en oliefilter, de vloeistoffen zelf moet vervangen en moet controleren op te veel roest/slijtage aan onderdelen, dat heb ik een uur geleden in het beginnersforum gelezen.
Ik weet ook niet of ik de tzr250 ecu mee moet nemen naar het tzr 50 frame, of 'gewoon' opnieuw moet programmeren.
Ben ik iets vergeten?


Ik doe dit omdat het wisselen van de motor van een sportmoped, zoals de Nederlandse wiki het noemt, goedkoper is dan het kopen van een motorrijbewijs, omdat een gewoon autorijbewijs financieel al duur genoeg is.
Je krijgt het brommerrijbewijs gratis als je je autorijbewijs in Nederland haalt.
Misschien is de tzr 250 motor de best klinkende & presterende en passende keuze voor deze situatie, misschien ook niet: Wat weten de professionals op deze website?
Mijn probleem is dat ik niet zeker weet of de tzr250 motor zal passen.
De Nederlandse wiki-pagina van de tzr50 zegt dat de frames hetzelfde zijn, ik heb iemand nodig die ervaren genoeg is om dat te bevestigen.
Ik wil ook vragen of ik bij het wisselen van de hele motor (samen met de uitlaat, remmen en carburateurs) misschien de banden, ketting, koppeling en/of koppelingskabel, remkabel moet wisselen.
Ik weet dat ik onmiddellijk de bougies, brandstof- en oliefilter, de vloeistoffen zelf moet vervangen en moet controleren op te veel roest/slijtage aan onderdelen, dat heb ik een uur geleden in het beginnersforum gelezen.
Ik weet ook niet of ik de tzr250 ecu mee moet nemen naar het tzr 50 frame, of 'gewoon' opnieuw moet programmeren.
Ben ik iets vergeten?

