Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum banner

RC36 - VFR750F - Streetfighter / Naked / Cafe-Racer / ...iets

23K views 49 replies 16 participants last post by  fj1289  
#1 ·
Welkom bij mijn VFR750F-build. Ik weet wat voor soort motorfiets ik wil bouwen, maar het is moeilijk te zeggen of hij uiteindelijk in de Streetfighter / Naked / Cafe-Racer past. Hieronder staat mijn huidige concept:
Image


Na een CBR650R (4 cilinders) en daarna een 1050cc Triumph Speed Triple (3 cilinders) te hebben gehad, was ik op zoek naar een naked bike met goede prestaties, maar ook fatsoenlijke toeren, en de aantrekkingskracht van het geluid van V4-motoren in de MotoGP leek een ander ideaal om toe te voegen aan de doelmotorfiets. Zoeken naar naked 4V-motoren levert Ducati Streetfigher 4V of Aprilia Tuono op, die beide buiten budget vallen en er niet bijzonder klassiek uitzien, maar wat ik ook tegenkwam in mijn 4V-zoektocht was de goede oude VFR750...en een lelijke maar goed aangeschreven sporttouringmotorfiets. Ik vond een motorfiets, de prijs was goed, daar begon het.

Image


De doelstellingen voor de motorrijder waren:
  1. Een project hebben en ervan genieten
  2. Leren over het reviseren van vorken, enkelzijdige swingarm, lagers, het opknappen van metalen onderdelen enzovoort
  3. De motorfiets moet wat ingebouwde opbergruimte hebben voor portemonnee/telefoon/pet...typische dingen die je meeneemt op een motorfiets
  4. Motogaget M-Unit Blue bestuurd zodat de motorfiets zonder sleutel kan worden gestart en gestopt
  5. Uiterlijk, hopelijk zo klassiek mogelijk en idealiter geïnspireerd op een Ducati Sport Classic
  6. Bonus, als een motorfiets met carburateur en een V4-motor, geniet van een geweldig motorgeluid
Hieronder staat de huidige voortgang:
Image
 
#5 ·
Schoonheid zit in het oog van de toeschouwer - ik hield van mijn 97 VFR750F, exact hetzelfde model als deze, maar ik ga ervan genieten om te zien hoe je dit brengt. Ziet er al geweldig uit.

Wil er toch nog een - de handling, de pickup met de toeren boven de 10K, het inductiegeluid met het gaspedaal vol open, hem overleggen met de voetsteunen naar beneden en met belachelijke snelheden uit de bochten komen, doet me nog steeds rillen.
Hoe ik er niet mee gecrasht ben, is een getuigenis van de kwaliteit van het frame en de gesorteerde geometrie....

Beste wijzigingen die ik aan de mijne heb aangebracht
1.) Fatsoenlijke aftermarket achterschokdemper. De standaard was nooit veel waard
2.) Michelin Pilot Sport banden
3.) De risers door de jukken laten zakken met ongeveer 10 mm
4.) Aftermarket uitlaat om de collectorbox kwijt te raken
5.) De vorken opnieuw ventileren en veren (destijds was het goedkoper dan een set fireblade vorken)
6.) 6" achterwiel van de eerdere VFR (de rc36 heeft een 5,5" velg als ik me goed herinner
7.) Gevlochten leidingen om de houten voorremmen te sorteren

En ga er dan de noten mee afrijden.....
 
#6 ·
Schoonheid zit in het oog van de toeschouwer - ik hield van mijn 97 VFR750F, exact hetzelfde model als dit, maar ik ga ervan genieten om te zien hoe je dit tot stand brengt. Ziet er al geweldig uit.

Wil er toch nog een - de handling, de pickup met de toeren boven de 10K, het inductiegeluid met het gaspedaal vol open, het overhellen met de pennen naar beneden en het uitkomen van bochten met belachelijke snelheden doet me nog steeds huiveren.
Hoe ik er niet mee gecrasht ben, is een getuigenis van de kwaliteit van het frame en de gesorteerde geometrie....

Beste wijzigingen die ik aan de mijne heb aangebracht
1.) Fatsoenlijke aftermarket achterschokdemper. De standaard was nooit veel waard
2.) Michelin Pilot Sport banden
3.) De risers door de jukken laten zakken met ongeveer 10 mm
4.) Aftermarket uitlaat om de collectorbox kwijt te raken
5.) De vorken opnieuw ventileren en veren (destijds was het goedkoper dan een set fireblade vorken)
6.) 6" achterwiel van de eerdere VFR (de rc36 heeft een 5,5" velg als ik me goed herinner
7.) Gevlochten leidingen om de houten voorremmen te sorteren

En ga er dan de noten mee afrijden.....
Bedankt ToadofToadHall,

Helaas heb ik nog geen kans gehad om de VFR op zijn best te rijden met slappe vering en remmen en oude banden, maar de motor liep als een klok en draait mooi op.

Uw lijst met wijzigingen is heel logisch, bedankt voor het advies.

2. 5. & 7. - Nieuwe banden, gereviseerde vorken, gevlochten leidingen zijn allemaal verplichte upgrades in dit stadium.

4. 1. & 7. - Nieuwe uitlaatspruitstukken, nieuwe schokdemper, opgewaardeerde vorken staan op de verlanglijst.

6. - De vroege VFR-velg is 6" maar het is ook bijna onmogelijk om te vinden, en als je er een vindt is het erg duur 💸
 
#7 · (Edited)
De eerste stap was om te evalueren wat ik had, om te beslissen of het überhaupt de moeite waard was om te beginnen met wat ik van plan was en een lijst te maken van wat er allemaal bij betrokken zou kunnen zijn. De motor die ik kocht was volledig standaard en origineel, maar met 45.000 km aan niet veel meer dan basis onderhoud en veel tijd buiten in de elementen, zou de motor wel een opknapbeurt nodig hebben. Ik heb er een korte rit mee gemaakt om het te voelen en te proberen eventuele mechanische problemen te identificeren (en mezelf ervan te overtuigen dat dit een goed idee was!).

Hieronder staan enkele foto's van voor en een korte YouTube-rondleiding met wat gas geven, de originele uitlaat is praktisch stil :/

YouTube: VFR750F Streetfighter - Deel 1 - Het begin

Image
Image


De motor was vies, op sommige plaatsen gecorrodeerd en alles van rubber leek vervangen te moeten worden. Geen geweldige start, maar er was niets kapot.
Image

Image

Image


De volgende stap is om hem grondig schoon te maken.
 
#9 ·
Hou van een Vfr.
Ducati monster zadels werken goed, ze werken goed op veel motoren, maar je zou wel een subframe moeten bouwen.
Cbr 929 of misschien 954 achterschokbreker kan werken met een beugel om hem langer te maken.
Heb een paar jaar geleden een witte vfr gedaan voor een winterproject en een zwarte, maar beide latere modellen met brandstofinjectie.
Ik kijk ernaar uit om je voortgang te volgen.
 
#10 ·
Houd van een Vfr.
Ducati monster seats werken goed, ze werken goed op veel motoren, zou wel een subframe moeten bouwen
Bedankt bonehead, een Monster zadel lijkt me een goed idee, ik weet dat mijn Speed Triple zadel perfect past maar ik kon er geen tweedehands vinden. Wat ik heb gebruikt is een 2002 Yamaha R1 zadel, een nieuwe kopie van een uit China, die geweldig past maar de kwaliteit is laag. Ik was op zoek naar een zadel dat ik gemakkelijk kon kopen, dus als ik ooit een vervanging nodig heb, is het niet zo moeilijk om te vinden.
Cbr 929 of misschien 954 achterschokbreker kan werken met beugel om langer te maken.
Ja, ik heb op een VFR forum gelezen dat deze passen, en ik kan er een krijgen, ik ben er alleen niet zeker van of een schokbreker van een 954 gereviseerd moet worden of niet, gezien die motoren ook al behoorlijk oud zijn. Als hij gereviseerd moet worden, ben ik misschien halverwege de kosten van een nieuwe aftermarket schokbreker, wat er op dat moment uitziet als een betere waarde.
Als een nieuwe schokbreker niet ter sprake komt, zal ebay misschien iets van dezelfde lengte vinden dat geschikt is. Toen de schokbreker van de mijne faalde, draaide hij de achterkant bijna elke keer dat ik hem opende
ToadofToadHall vermeldde dat de versleten schokbreker op zijn VFR het achterwiel liet spinnen... nou, dat deed de mijne ook op mijn korte testritten voordat ik hem uit elkaar haalde. Ik schreef het toe aan de versleten oude banden, maar ik weet zeker dat de schokbreker ook niet veel helpt.
Heeft een witte vfr gedaan voor een winterse build een paar jaar geleden en een zwarte, maar beide latere brandstof geïnjecteerde modellen.
Ik kijk uit naar het volgen van je voortgang
Mooi, heb je een bouwverslag? Als je tips hebt, kom maar op.
 
#11 · (Edited)
Van de eerste blik af begon ik een plan te formuleren, maar voordat ik me vastlegde op het strippen van de motor, wilde ik gewoon zien hoe goed ik de motor kon schoonmaken.

Na een paar uur wassen, ontvetten en poetsen zag de motor er best goed uit, maar dit was mijn eerste motor met kuipwerk en het werd duidelijk dat kuipwerk gewoon goedkoop geschilderd plastic is... ja, ze geven de motor karakter, maar nee, niet voor mij. Bovendien is het scherm te laag om enig nut te hebben, de wind raakte nog steeds mijn schouders en borst.

Hieronder een korte video van het poetsen, net voordat ik haar uitkleed:
YouTube: VFR750F Streetfighter - Deel 2 - Schoonmaken

Alles schoongemaakt, maar er is te veel werk om het strippen van de kuipwerk te vermijden en ik betwijfel of ik terug zal komen van het maken van een naakte motorfiets vanaf dat punt:
Image


Poseren naast mijn Street Triple. De overstaphoogte en de zithoogte van de Triumph passen perfect bij mij, de zitting van de VFR is vrij laag en de voetsteunen voelen in vergelijking hoog aan, dat is één ding om te onthouden als ik een nieuw subframe fabriceer.
Image


De Honda heeft zeker een grote kont.
Image
 
#14 ·
Zonder de kuipdelen verwijderd krijg ik voor het eerst een echt beeld van de 'hele' motor en krijg ik een idee van welk werk er nodig kan zijn.

Hier is een korte video van het verwijderen van de kuipdelen: VFR750F Streetfighter – Deel 3 – Verwijder de kuipdelen

Zo ziet ze eruit onder de huid, er zijn veel beugels te verwijderen en bedrading te verplaatsen. Er zat zeker wat gewicht in de koplampen aan de voorkant en in alle kuipdelen samen, misschien in totaal 10-15 kg.
Image

Rechterkant: spoel, koelvloeistofoverloop en beugels om te verwijderen en te verplaatsen.
Image

Linkerkant: Vrij schoon, maar spoelen moeten worden verplaatst en aan de achterkant bevinden zich de brandstofpomp, relais en ontstekingsmodule.
Image

Bovenste kroonplaat, hendels en clip-ons zien er best mooi uit, symmetrisch, maar alles is verbleekt door de zon en gecorrodeerd.
Image


Voorkant met meters...best veel spullen om hier te verwijderen en op te ruimen, de belangrijkste is het verplaatsen van de oliekoeler.
Image
 
#15 ·
Met de kuipen verwijderd is dit de eerste keer dat ik een daadwerkelijke blik werp op de 'hele' motor en een gevoel krijg voor welk werk er nodig kan zijn.

Hier is een korte video van het verwijderen van de kuip: VFR750F Streetfighter – Deel 3 – Verwijder de kuipen

Zo ziet ze eruit onder de huid, er zijn veel beugels te verwijderen en bedrading te verplaatsen. Er zat zeker wat gewicht in de koplampen en in alle kuipen samen, misschien in totaal 10-15 kg.
View attachment 152756
Rechterkant: spoel, koelvloeistofoverloop en beugels om te verwijderen en te verplaatsen.
View attachment 152753
Linkerkant: Vrij schoon, maar spoelen moeten worden verplaatst en aan de achterkant bevinden zich de brandstofpomp, relais en ontstekingsmodule.
View attachment 152752
Bovenste kroonplaat, hendels en clip-ons zien er best mooi uit, symmetrisch, maar alles is verbleekt door de zon en gecorrodeerd.
View attachment 152754

Voorkant met meters...best wel wat spullen om hier te verwijderen en op te ruimen, de belangrijkste is het verplaatsen van de oliekoeler.
View attachment 152755
Om even een muggenzifter te zijn... ze is watergekoeld, niet oliegekoeld.

De latere 800's hebben de radiatoren aan weerszijden achter de scoops. Waar denk je aan?
 
#17 ·
Ik heb persoonlijk net een olieleiding gemaakt en de koeler verwijderd. Voor beide van mijn 750's heb ik geen problemen opgemerkt. Omdat de motorfiets naked is, is er meer luchtstroom rond de motor.

1-0-1-1-0-1-0-0-1-0-1-1-0-1-0-0
 
#20 ·
VFR750F Streetfighter – Deel 4 – Het Plan

Hier is een video van mijn gedachten over de motor en wat ik van plan ben te doen - VFR750F Streetfighter – Deel 4 – Het Plan

In het verleden, om potentiële scope creep te beheersen en ervoor te zorgen dat projecten daadwerkelijk worden afgerond, verdeel ik het werk in fasen. Mijn plan in deze fase is als volgt:

Fase 0: De motor strippen en schoonmaken
Fase 1: De voorkant strippen en opnieuw opbouwen, eindigend met de motor die weer berijdbaar is, maar dan als een naked bike.
Fase 2: Achterkant strippen en opnieuw opbouwen
Fase 3: Achterframe en uitlaat
Fase 4: Als ik in dit stadium van de motor hou, herzie ik eerdere aspecten van de bouw, zoals het correct schilderen en poedercoaten van de afzonderlijke onderdelen, het verbeteren van de remmen en de vering, het schilderen van de motorkappen en het schoonmaken van het motorblok, enzovoort.

Image


Voor fase 1 is het duidelijk dat alles volledig nagekeken moet worden, dus zolang de voorkant uit elkaar ligt, kan ik net zo goed wat schilderen en polijsten. Hieronder staat een lijst met elke taak om me op het goede spoor te houden:
  • NIEUW - Voorwiellagers en keerringen (Keerringen versleten, lagers voelen prima aan)
  • NIEUW - Balhoofdlagers (Inkeping in de lagerring om 12 uur, ringen lijken oud, korrelig fabrieks vet te hebben)
  • VERF – Bovenste en onderste kroonplaat en vorkpoten
  • NIEUW - Vorklagers en keerringen (Vorkkeerringen versleten, schokdemperolie leeftijd onbekend) en voeg vorkhoezen toe om wat substantie aan de voorkant toe te voegen
  • NIEUW - Handvatten, nieuwe gas- en choke kabels, R6 gasklepbuis om het luie gas te versnellen
  • REVISEREN en VERVEN – Elektrische bedieningselementen, rem- en koppelingscilinders
  • REVISEREN – Voorremklauwen
  • NIEUW – Gevlochten hydraulische rem- en koppelingsleidingen
  • NIEUW - koplamp en beugels, nieuwe knipperlichten en een windscherm toevoegen om de ruimte tussen de koplamp en de meters op te vullen
  • 3D PRINT – Nieuwe behuizing om de standaard snelheidsmeter en toerenteller te huisvesten
  • HERBEDRADING – Verwijder de standaard zekeringen en relais en kabelboom en installeer de Motogaget M-unit om de standaardfuncties van de motor te bedienen. De fabrieksbedieningselementen moeten nu op aarde worden aangesloten in plaats van van stroom te worden voorzien, en de M-unit zal dan alle lichten, de ontsteking en het startsysteem bedienen.
Te beginnen met het voorwiel, was een goede schoonmaakbeurt en nieuwe lagers alles wat ik nodig had.
Image


Het originele lager voelde eigenlijk prima aan, misschien zijn het zelfs originelen
Image


Image


Dit is de eerste keer dat ik vorken heb gestript en opnieuw heb opgebouwd (afgezien van mountainbike vorken), het was niet al te moeilijk en YouTube had een aantal handige video's. De originele verf was erg gecorrodeerd en het werd in principe gestript met alleen een staalborstel.
Image


Alles gestript. Ik zal het standaard opnieuw opbouwen met 10W synthetische olie.
Image


Vorken geverfd en opnieuw geïnstalleerd met vorkhoezen om de voorkant een stoerdere uitstraling te geven.
Image
 

Attachments

#21 ·
Goede vooruitgang,
Je moet de achterkant kwijtraken, hier zijn foto's van mijn zwarte VFR, later model met de monsterstoel en het subframe dat ik heb gemaakt, CBR 954 vorken, enz.
Je kunt een aftermarket oliekoeler verplaatsen naar tussen de headers en stick-spoelen gebruiken om de grote, op het frame gemonteerde standaard te elimineren, de remleiding achter door de swingarm.
Bekijk hier het werk van Sebspeed of VFR-discussie, ik heb veel van zijn ideeën geleend, maar lang niet zijn standaard.
Een subframe dat op een standaardbatterij past, is veel slimmer dan de anti-zwaartekracht, ook al zijn ze super klein, superlicht en superduur
Image



Image


(20mm gal buis)
 

Attachments

#22 ·
Goede vooruitgang,
Je moet de achterkant kwijtraken, hier zijn foto's van mijn zwarte VFR, later model met de monsterzitting en subframe die ik heb gemaakt, CBR 954 vorken, enz.
Je kunt een aftermarket oliekoeler verplaatsen naar tussen de headers en staafspoelen gebruiken om de grote, op het frame gemonteerde standaard te elimineren, de remleiding achter door de swingarm.
Bekijk het werk van Sebspeed hier of VFR-discussie, ik heb veel van zijn ideeën geleend, maar lang niet zijn standaard.
Subframe dat past op een standaard batterij is een stuk slimmer dan de anti-zwaartekracht, ook al zijn ze super klein, superlicht en superduur View attachment 152891


View attachment 152892

(20mm gal buis)
Ziet er goed uit Bonehead! Ja, 100% de achterkant kwijtraken met een aangepast subframe en Yamaha R1-zitting.
Ik heb gelezen over Seb's coil-on-plug conversie. Er werd veel gesproken over compatibiliteit en het meten van de weerstand tussen de primaire en secundaire wikkelingen etcetera, maar het klonk alsof het niet zo eenvoudig was, dus ik was er niet 100% van overtuigd dat het allemaal werkte. Ik heb hier een paar R6-spoelen die als standaard te lang zijn om te passen, maar met wat aanpassingen aan de rubberen schoen zouden ze mogelijk kunnen werken. Ik denk dat ik het voorlopig eenvoudig zal houden met de standaardspoelen.
Ik heb een paar verschillende ontwerpen 3D geprint voor een beugel om de spoelen in het frame te houden (foto's hieronder), maar ik heb nog geen voorkeursoplossing en ik moet mogelijk nieuwe ontstekingskabels maken om ze goed te laten passen.
Image
Image

Image

Ik heb de twee voorkanten opnieuw gemonteerd aan de linkerkant van de motor (je kunt ze op de foto hieronder zien). Ik heb ook de oliekoeler verplaatst naar onder de radiator, wat voorlopig goed genoeg werkt.
Image

De remleiding achter door de swingarm is een topidee. De remleiding en de OEM-kettingscherm zullen er echt raar uitzien met een meer slanke achterkant.
Ik ben het 100% eens over de batterij, het is geweldig om een microbatterij weggestopt te hebben, maar een standaard batterij kunnen plaatsen is best verstandig. De breedte van het frame waar het subframe op vastgeschroefd wordt, is 170 mm uit elkaar, dus het behouden van voldoende breedte om een 150 mm brede batterij te plaatsen, zou niet al te moeilijk moeten zijn, hoop ik.
 
#23 ·
Voortgangsupdate.

Uitlaatwrap op de headers en een nieuwe uitlaatdemper gekregen. De tank met vinyl gewrapt om gewoon een nieuwe kleur uit te proberen. De wrap was moeilijker om rond de contouren te vormen dan ik had verwacht, dus ik zal de tank en het spatbord goed moeten spuiten, maar ik denk dat ik het idee van een donker metallic grijs als kleur wel leuk vind om te contrasteren met de zwarte delen en het blank geanodiseerde frame. Ik heb de motor van voor naar achter opnieuw bedraad en een prototype van een batterijbak onder het zadel gemaakt, maar het hele achterste subframe ziet er niet helemaal uit zoals ik had gehoopt, dus misschien moet ik daar opnieuw mee beginnen. Ik was van plan om achteraan een tail hump/cowl te plaatsen met een opbergvak, maar de R1-zitting is te breed en plat waardoor elke hump misplaatst lijkt. Ik denk dat een echt kort achter subframe, meer een streetfighter-look, de beste oplossing zou kunnen zijn, op voorwaarde dat ik ergens ruimte kan vinden voor een batterij. Ik denk dat een geborsteld aluminium paneel dat de onderkant van de tank afdekt en naar de zitting loopt, de juiste weg is.
 
#26 ·
Ben je van plan een zitcowl toe te voegen om de achterkant op te ruimen?
Ja, maar op de lange termijn denk ik dat ik harder mijn best ga doen om de batterij ergens te verbergen en het achtereinde bij de zitting te hebben (zoals mijn profielfoto).

Ik heb geprobeerd expanderend schuim te gebruiken en iets te vormen wat redelijk goed uitpakte, dus mijn volgende taak is om het opnieuw te proberen met meer schuim en wat overlay met glasvezel. Dit was poging nummer 1.
Image

Image
 
#29 ·
Helaas geen ruimte voor een accu onder de tank, omdat alle ruimte in beslag wordt genomen door de V4-carburateurs en de airbox, en de onderkant van de tank past te dichtbij. De enige alternatieve accupositie is aan de zijkant van de cilinderkop, maar een standaardaccu zou breder uitsteken dan de radiator, of misschien onder de motorfiets naast de carterpan. Een slanke anti-zwaartekrachtaccu zou kunnen werken, maar ik geef de voorkeur aan een oplossing die een gewone accu kan plaatsen voor het geval dat.
 
#30 ·
Als je zonder de zadelkap wilt gaan, kan het zijn dat de batterijruimte die je zoekt, kan worden gecreëerd onder de zitting en tussen de subframe rails. Als de onderkant van de batterij iets onder de rails zit en zwart is geschilderd, verdwijnt deze. Met een vergelijkbare techniek kun je een batterij onder de kleinste zadelbult verbergen als je besluit tussen de rails te gaan. Je zou ook het laatste stuk van het subframe omhoog kunnen buigen en de zadelkap om en onder de subframe rails kunnen wikkelen, waardoor je meer van de 929-look krijgt. bijvoorbeeld in je schuimvoorbeeld zou ik het laatste stuk van de framerails in het schuim begraven, de onderkant gladstrijken en een holte voor de batterij uitsnijden. Persoonlijk hou ik van een gladde, afgeronde onderkant van de zadelkap. Als je een 'writers block' krijgt over waar je de achterkant naartoe moet brengen, overweeg dan om een gebruikte, versleten achterkant te pakken om je voor te stellen hoe het allemaal bij elkaar kan komen. Je schuimvoorbeeld doet me denken aan een Ducati 916-achterkant, hoewel ik de 929-achterkant leuk vind. Gewoon wat gedachten. Ik vind het echt leuk waar je naartoe gaat.
 
#31 ·
Als je zonder de zadelkap wilt gaan, zou je kunnen ontdekken dat de batterijruimte die je zoekt, kan worden gecreëerd onder de zitting en tussen de subframe rails. Als de onderkant van de batterij iets onder de rails zit en zwart is geschilderd, zal deze verdwijnen.

Met een vergelijkbare techniek kun je een batterij onder de kleinste zadelbult verbergen als je besluit tussen de rails te gaan. Je zou ook het laatste stuk van het subframe omhoog kunnen buigen en de zadelkap om en onder de subframe rails kunnen wikkelen, waardoor je meer van de 929-look krijgt.

d.w.z. in je schuimvoorbeeld zou ik het laatste stuk van de framerails in het schuim begraven, de onderkant glad maken en een holte voor de batterij uitsnijden. Persoonlijk houd ik van een gladde, afgeronde onderkant van de zadelkap.

Als je een 'writers block' krijgt over waar je de achterkant naartoe moet brengen, overweeg dan om een gebruikte, versleten achterkant op te pakken om je voor te stellen hoe het allemaal bij elkaar kan komen. Je schuimvoorbeeld doet me denken aan een Ducati 916-achterkant, hoewel ik de 929-achterkant leuk vind.

Slechts een paar gedachten. Ik vind het erg leuk waar je naartoe gaat.
Geweldige suggesties. Ik heb geprobeerd de batterij onder de zitting te laten passen, een beetje zoals de nieuwe Norton, wat onbeperkte stylingopties voor de achterkant zou hebben gegeven, maar om de een of andere reden heb ik dat idee opgegeven om dat driehoekige gebied onder de zitting zo open mogelijk te maken.

Image


Image
 
#32 ·
Nog wat vooruitgang. Ik heb het dashboard volledig ingesteld en gekalibreerd, en de grootlichtflitsschakelaar opnieuw geconfigureerd om de verschillende displays op het dashboard te bedienen.

Testritten waren episch, klinkt erg goed:


De motorfiets rijdt geweldig, maar de achterkant voelde wat vaag aan, hij liet de achterband gemakkelijk spinnen in de 1e en 2e versnelling. Het blijkt dat de achterband in 2005 is geproduceerd, oftewel 19 jaar oud.

De RC36 VFR750F gebruikt een 5,5 inch brede achterband die alleen geschikt is voor een 170 brede band, dus ik heb een VFR800 velg gekocht die 6 inch breed is om een 180 band te nemen en ziet er IMO ook beter uit.

Image


Tel daarbij op een paar gloednieuwe Battlax S23 banden:
Image


Ziet er geweldig uit na een schoonmaakbeurt en poetsbeurt.
Image


Image


Besloten om de slechte wrap die ik had gedaan te verwijderen en de tank te spuiten. Het groen ziet er beter uit op foto's dan in het echt.
Image


Er zaten eigenlijk best wel wat deuken in en het lijkt erop dat de tank ooit rood was:
Image


In de primer:
Image


Klaar, gunmetal grijs met een beetje metallic, gevolgd door 5 lagen blanke lak. Ik zal dit na een paar dagen nat schuren en polijsten.
Image


Ook dacht ik dat ik nog een keer de achterkant zou proberen. Ik heb de Yamaha R1 zitting opnieuw gevormd en een batterijbox cover 3D geprint en daarna het expandeerschuim opnieuw gespoten, dit keer met twee bussen wat duidelijk overdreven was haha.
Image
 
#33 ·
De RC36 VFR750F gebruikt een 5,5" brede achterband die alleen geschikt is voor een 170 brede band, dus ik kocht een VFR800 velg die 6" breed is om een 180 band te nemen en ziet er naar mijn mening ook beter uit.
De 90-93 750 (8-spaaks) is 5,5” maar de 94-97 750 is 5,0” die een 170 band gebruikt. Het nieuwe wiel lijkt een VFR800 5,5” te zijn die gebruikt moet worden met een 180mm. Een echte 6,0” gebruikt een breedte van 190-200mm.

Later, Doug