Welkom bij mijn VFR750F-build. Ik weet wat voor soort motorfiets ik wil bouwen, maar het is moeilijk te zeggen of hij uiteindelijk in de Streetfighter / Naked / Cafe-Racer past. Hieronder staat mijn huidige concept:
Na een CBR650R (4 cilinders) en daarna een 1050cc Triumph Speed Triple (3 cilinders) te hebben gehad, was ik op zoek naar een naked bike met goede prestaties, maar ook fatsoenlijke toeren, en de aantrekkingskracht van het geluid van V4-motoren in de MotoGP leek een ander ideaal om toe te voegen aan de doelmotorfiets. Zoeken naar naked 4V-motoren levert Ducati Streetfigher 4V of Aprilia Tuono op, die beide buiten budget vallen en er niet bijzonder klassiek uitzien, maar wat ik ook tegenkwam in mijn 4V-zoektocht was de goede oude VFR750...en een lelijke maar goed aangeschreven sporttouringmotorfiets. Ik vond een motorfiets, de prijs was goed, daar begon het.
De doelstellingen voor de motorrijder waren:
Na een CBR650R (4 cilinders) en daarna een 1050cc Triumph Speed Triple (3 cilinders) te hebben gehad, was ik op zoek naar een naked bike met goede prestaties, maar ook fatsoenlijke toeren, en de aantrekkingskracht van het geluid van V4-motoren in de MotoGP leek een ander ideaal om toe te voegen aan de doelmotorfiets. Zoeken naar naked 4V-motoren levert Ducati Streetfigher 4V of Aprilia Tuono op, die beide buiten budget vallen en er niet bijzonder klassiek uitzien, maar wat ik ook tegenkwam in mijn 4V-zoektocht was de goede oude VFR750...en een lelijke maar goed aangeschreven sporttouringmotorfiets. Ik vond een motorfiets, de prijs was goed, daar begon het.
De doelstellingen voor de motorrijder waren:
- Een project hebben en ervan genieten
- Leren over het reviseren van vorken, enkelzijdige swingarm, lagers, het opknappen van metalen onderdelen enzovoort
- De motorfiets moet wat ingebouwde opbergruimte hebben voor portemonnee/telefoon/pet...typische dingen die je meeneemt op een motorfiets
- Motogaget M-Unit Blue bestuurd zodat de motorfiets zonder sleutel kan worden gestart en gestopt
- Uiterlijk, hopelijk zo klassiek mogelijk en idealiter geïnspireerd op een Ducati Sport Classic
- Bonus, als een motorfiets met carburateur en een V4-motor, geniet van een geweldig motorgeluid