Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum banner

VTR 1000 door Radwan

2 reading
13K views 23 replies 12 participants last post by  Radwan  
#1 ·
Ik begin een nieuw onderwerp dat ik graag met jullie wil delen, mijn plannen en hun voortgang
8)
.
In NOVEMBER 2022 kocht ik een HONDA VTR1000 omgebouwd tot streetfighter (1400$ voor een motor). Er kan worden gezegd dat het 90% voltooid is, maar met gebreken.

Problemen in het begin:
  • KOSO DB01 snelheidsmeter achtergrondverlichting werkt niet
  • brandstofpeil wordt niet weergegeven op KOSO DB01.
  • motorfiets schokt bij 5000 tpm en bij 7000 tpm (voel over het algemeen dat er een gebrek aan vermogen is in het midden- en hoge toerentalbereik) (carburateurs op dit moment, mj:175&178, pj:45&45, ps: 2 en 1/2, standaard airbox en luchtfilter)
  • lekkende voorwielophanging

plannen, mods, upgrades:
+ MT-03 koplampen mod
+ K&N filter
+ carburateur afstelling voor 2in1 uitlaat
+ reparatie van lekkages van de voorwielophanging
+ lassen van het nieuwe subframe, aanpassing van de RSV4-achterkant
+ spatbordwissel, spoilerwissel, schilderen
+ roestvrijstalen remslangen

Hieronder foto's van de dag van aankoop.

Image

Image

Wat heb ik in deze periode kunnen doen?:)

+ Mod van MT-03 lamp (Bi-lens voor halogeen of LED H1 lamp + angel eye, binnenplastic zwart geschilderd, buitenplastic geschilderd in de hoofdkleur van de motor), verbazingwekkend verschil, de lens schijnt briljant.
+ montage van alle rem- en koppelingsslangen van roestvrij staal,
  • montage nieuwe spiegels
  • achterste richtingaanwijzers
  • sproeiers in carburateurs vervangen (hoofdsproeiers en stationairsproeiers),
  • rem- en koppelingsreservoirs vervangen

+ Ik vond een brandstofniveausensor van een Chinese 125ccm motorfiets (slechts 5$), hij past perfect met de bout en het gat naar de tank, het enige dat moet worden veranderd is de sensor te buigen om vrij te werken van 0 tot 100 ohm, dan heb ik al het brandstofpeil op de koso meter.

Wat ga ik doen :unsure:?

+ lassen en frame passen voor RSV4-achterkant
+ het frame, de motor zwart schilderen,
  • de achtergrondverlichting in KOSO DB01R repareren
  • (Het is mogelijk dat ik KOSO DB-02R voor goed geld kan kopen, dus ik zal het installeren)
    [*]de handmatige spanner installeren (OEM

Honda spanners zijn defect)

Huidige foto's van VTR
Image

Image

#5 ·
Geweldige kleur!
Als het nog niet gedaan is, raad ik ten zeerste aan om de automatische spanners zo snel mogelijk te vervangen door het handmatige type, mijn VTR is twee keer ontploft, beide keren zagen de standaard spanners er goed uit tot de timing verschoof... zuigers die kleppen raken is een PITA en verdomd duur... maar ik hou nog steeds van het geluid van die VTR-motor 👍

#7 ·
Geweldige kleur!
Als het nog niet gedaan is, raad ik zeker aan om de automatische spanners zo snel mogelijk te laten vervangen door het handmatige type, mijn VTR is twee keer ontploft, beide keren zagen de standaard spanners er goed uit totdat de timing verschoof... zuigers die kleppen raken is een PITA en verdomd duur... maar ik hou nog steeds van het geluid van die VTR-motor 👍
ik zou dat beamen, heb er een paar gezien die hetzelfde lot hebben ondergaan, de mijne had handmatige spanners gemonteerd

#10 ·
Dat is echt een coole motor. Kan niet wachten op die RSV-staart maat! Welk jaar van de RSV wil je dat de staart past?

Masz moze jakies zdjecia z przerabiania lampy? To jakis gotowy kit? Mam taka chinska lampe wlasnie w swoim kundlu.
Gisteren ben ik al begonnen met het lassen van het subframe voor de RSV4-staart. Ik moet nog wat kleine dingen uitzoeken (basis onder de staart, staart vastschroeven aan het subframe etc.) Maar zoals altijd stap voor stap ; )

Image

Image

Image

Met betrekking tot de MT-03 lamp, ik heb hem zelf bewerkt maar
Je kunt een kit kopen voor 140 $ Leuke film van demontage + link naar de Kit

Je kunt het zelf doen zoals ik
1. Je moet de kleinste lens op de markt kopen Ik heb deze gekocht en, het is best goed (40 $)

2. Demonteer de lamp volgens de video hierboven.
3. Maak een platte platenhouder, boor gaten voor schroeven en een gat voor de lens, de afstelschroef moet op de een of andere manier aan de plaat worden bevestigd
Image

4. Als je stap 3 hebt gedaan, moet je de binnenste kunststoffen zwart schilderen en ook het frame van de lens
5. Je moet alles monteren en de elektrische stekkers krijgen om de lamp in de motorfiets te installeren

Geschatte kosten DIY ~ 50 $ vs. Kit ~ 140 $ + verzendkosten

Image

Image

Image

#11 ·
Kleine update, ik ben erin geslaagd om een KOSO DB-02R teller + indicator kit te bemachtigen voor $80. 6 uur werk en alles aangesloten 😅🤯😃.

De vorige KOSO DB-01R had een beschadigde achtergrondverlichting, de DB-02R is 1000x beter dan hij. DB-02r functies omvatten:
  • brandstofpeil
  • vloeistoftemperatuur
  • olietemperatuur
  • tijd
  • trip A, B, ODO, motoruren
  • 3 soorten toerentellers
  • versnellingstests, afstandstest
en nog veel meer.

De RSV4 achterkant is eindelijk bevestigd, hij wordt binnenkort gespoten, ik moet de onderste kunststof maken, de zitting lijmen en het subframe schilderen; )

#14 ·
Kleine update.
Vorige week ben ik erin geslaagd om praktisch de hele motorfiets te demonteren.
  1. Het frame is eruit gehaald en meegegeven met de sets, veer voor poedercoating​
  2. Ik heb de klepspeling gecontroleerd, alle kleppen waren in orde.​
  3. Uiteindelijk heb ik MCT gemonteerd, ik kwam erachter dat de timing van de voorste cilinder slecht was (FI, FE-markeringen niet op dezelfde lijn, het is nu opgelost)​
  4. De motor is gespoten met VHT-motorspray.​
  5. Ik heb een voorwielophanging gekocht, mijn huidige heeft krassen in het chroom en lekt.
Als ik het frame en andere spullen ophaal, begin ik met de eindmontage van de motor, duim ; )

Image
Image
Image
Image

Image
Image

#16 ·
Ik had onlangs wat vrije tijd, dus besloot ik wat dingen te doen.

1. Ik heb de voorwielophanging vervangen door een gebruikte in zeer goede staat, en ook zwart geschilderd
2. Ik heb bijna de hele motorfiets in elkaar gezet, ik wacht alleen nog op het achterwerk van de RSV4, de schilder gaat het binnenkort spuiten 😅😎
3. Ik heb de kleine dingen verzorgd (het leggen van de kabelboom, het vervangen van een paar draden, het vervangen van de ontbrekende schroeven, het monteren van de meterhouder, het wegwerken van de draden, etc.)

Ik ben erg blij met het feit dat ik het frame, de motor, de achterveer en de sets zwart heb geschilderd, het heeft de motorfiets enorm verjongd, nu is er een grotere "harmonie van kleuren".:love:

Ik ga op de motor rijden als het weer beter wordt, de volgende stap is het afstellen van de carburateurs voor de uitlaat, etc. De motorfiets moet 100% efficiënt zijn en mij tevreden stellen.

Ik ben van plan een keramische coating op het uitlaatsysteem (ZWART MAT) aan te brengen, de oliekoeler te modificeren en ook een voorste koelvloeistofkoeler te plaatsen.

Attachments

#18 ·
Ik begin een nieuw onderwerp waarin ik mijn plannen en hun voortgang met u wil delen
8)
.
In november 2022 kocht ik een HONDA VTR1000 omgebouwd tot streetfighter (1400$ voor een motor). Er kan gezegd worden dat het 90% klaar is, maar met gebreken.

Problemen in het begin:
  • KOSO DB01 snelheidsmeter achtergrondverlichting werkt niet
  • Brandstofniveau wordt niet weergegeven op KOSO DB01.
  • Motorfiets schokt bij 5000 tpm en bij 7000 tpm (over het algemeen het gevoel dat er een gebrek aan vermogen is in het midden- en hoge toerentalbereik) (carburateurs op dit moment, mj:175&178, pj:45&45, ps: 2 en 1/2, standaard airbox en luchtfilter)
  • Lekkende voorwielophanging

Plannen, mods, upgrades:
+ MT-03 koplampen mod
+ K&N filter
+ carburateur afstelling voor 2in1 uitlaat
+ reparatie van lekkages aan de voorwielophanging
+ lassen van het nieuwe subframe, aanpassing van de RSV4 achterkant
+ spatbordwissel, spoilerwissel, schilderen
+ roestvrijstalen remslangen

Hieronder foto's van de dag van aankoop.

View attachment 154371
View attachment 154370

Wat heb ik in deze periode kunnen doen?:)

+ Mod van MT-03 lamp (Bi-lens voor halogeen of LED H1 lamp + angel eye, binnenkant plastic zwart geschilderd, buitenkant plastic geschilderd in hoofdkleur van de motor), verbazingwekkend verschil, de lens schijnt briljant.
+ montage van alle rem- en koppelingsslangen van roestvrij staal,

• montage nieuwe spiegels
    • achterste richtingaanwijzers
    • sproeiers in carburateurs vervangen (hoofdsproeiers en stationairsproeiers),
    • rem- en koppelingsreservoirs vervangen

+ Ik heb een brandstofniveausensor van een Chinese 125cc motorfiets (slechts 5$) gevonden, hij past perfect met de bout en het gat naar de tank, het enige dat moet worden veranderd is de sensor te buigen om vrij te werken van 0 tot 100 ohm, dan heb ik al het brandstofniveau op de koso meter.

Wat ga ik doen :unsure:?

+ lassen en frame passen voor RSV4 achterkant
+ het frame, de motor zwart schilderen,

• de achtergrondverlichting in KOSO DB01R repareren

• (Het is mogelijk dat ik KOSO DB-02R voor goed geld kan kopen, dus ik zal het installeren)
    [*]de handmatige spanner installeren (OEM

Honda spanners zijn defect)

Huidige foto's van VTR
View attachment 154372

View attachment 154374
Welke achterkuip is dat?

#19 ·
De werkzaamheden komen ten einde.
Er zijn nog dingen zoals het zwart schilderen van de uitlaat, het controleren van alles hoe het werkt, etc.
Zeker VTR bevalt al aan het oog en ik ben erg blij met wat eruit is gekomen.
8)
8)
8)
8)

1. Het achtereinde van RSV4 geïnstalleerd
  2. Ik heb een radiator van Fz6 geïnstalleerd, de motorfiets ziet er beter uit zonder de linker- en rechterradiatoren

Image
Image

#21 ·
Ik ben een beetje afwezig geweest, de laatste maanden waren zwaar met tijd. Ik zal proberen alles samen te vatten
:D
:thumbup:

• Ik moest een nieuwe accu en gelijkrichter kopen, ik heb gekozen voor de YHC033 SH754AA regelaar van de HONDA LEAD 110, hij past p&p en heeft een veel grotere radiator. (Nu is het opladen ongeveer 14,13 volt bij stationair toerental)
  • Het belangrijkste, zoals je weet, had ik problemen met het schokken van de motor bij toeren boven de 5-6 K, zoals sommigen van jullie hebben gesuggereerd, bleek het probleem in de 2in1 uitlaat te zitten. Ik heb de carburateur afgesteld voor sproeiers 178 - 180 Ik heb een 2in2 uitlaatsysteem en originele dempers geïnstalleerd, ik heb het K&N filter gelaten
De motorfiets rijdt eindelijk van stationair toerental tot toerentalbegrenzer zonder schokken, ik ben erg blij
:biggrin
:mrgreen:

Nu ben ik aan het spelen met luidere uitlaten, een 2in2 uitlaatsysteem met 60mm AUSTIN RACING REPLICA dempers. Helaas richten ze zo'n ravage aan op de straat dat ik iets stillers moet zoeken, mijn buren vermoorden me
:lol:

Image
Image
Image

#22 ·
Ik ben een beetje afwezig geweest, de laatste maanden zijn zwaar geweest met tijd. Ik zal proberen alles samen te vatten
:D
:thumbup:

• Ik moest een nieuwe accu en gelijkrichter kopen, ik heb gekozen voor de YHC033 SH754AA regelaar van de HONDA LEAD 110, hij past p&p en heeft een veel grotere radiator. (Nu is het opladen ongeveer 14,13 volt bij stationair)
  • Het belangrijkste, zoals je weet, ik had problemen met het schokken van de motor bij toeren boven de 5-6 K, zoals sommigen van jullie hebben voorgesteld, het probleem bleek in de 2in1 uitlaat te zitten. Ik heb de carburateur afgesteld op sproeiers 178 - 180 Ik heb een 2in2 uitlaatsysteem en originele dempers geïnstalleerd, ik heb het K&N filter gelaten
De motorfiets rijdt eindelijk van stationair tot toerentalbegrenzer zonder te schokken, ik ben erg blij
:biggrin
:mrgreen:

Nu speel ik met luidere uitlaten, een 2in2 uitlaatsysteem met 60mm AUSTIN RACING REPLICA dempers. Helaas richten ze zo'n ravage aan op de weg dat ik iets stillers moet zoeken, mijn buren vermoorden me
:lol:

Image
Image
Image
Slecht

#23 ·
Hallo!

Je build ziet er echt mooi uit VTR. Ik ben dol op de manier waarop de voorkant eruit ziet met de nieuwe koeler en met het mt-03 licht. Misschien moet ik op zoek naar hetzelfde soort koeler dat je hebt gebruikt.

Ik ben ook een VTR-mod aan het bouwen en ik heb geprobeerd een manier te vinden om het brandstofmeetsysteem voor mijn koso-01r aan het werk te krijgen. Ik kwam je bouwthread tegen en ik vroeg me af, herinner je je het model van de Chinese unit die je hebt gebruikt? Dit zou me enorm helpen!

Groeten uit Finland!