Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum banner

BlackBird - VFR 750 Wymiana wahacza jednostronnego

7.1K views 21 replies 8 participants last post by  Pennywise  
#1 ·
Cześć. Robiłem badania nad tym, zbierałem informacje z różnych miejsc w sieci, tak jak my wszyscy, ale nie mogę znaleźć pełnego opisu konwersji tego, co chcę zrobić, mnóstwo dla Blade, nawet Gixxera i innych, ale nie dla BB z wystarczającą ilością informacji.

Wątek "Big Bird" autorstwa RadioBloke'a (gdzie on się podział?) był na pewno bardzo pomocny. Również na innej stronie był świetny wątek na ten temat autorstwa TexasDawg.

Proszę o te informacje, ponieważ to mój codzienny pojazd i nie mogę sobie pozwolić na bycie poza drogą dłużej niż weekend! Potrzebuję więc tylko informacji, o które poproszę poniżej, aby móc zlecić wykonanie wszelkich dystansów / części przed rozebraniem jej.
Tak więc mogę wziąć weekend i rozebrać, odbudować i być gotowym na poniedziałkowy poranek.

Rzeczy, które wiem:

Wahacz z VFR 750 z lat 1994 - 1997 (czytałem, że to najłatwiejszy sposób pod względem połączeń/produkcji itp., ponieważ styl zawieszenia jest taki sam).
Potrzebuję dystansu w śrubie obrotu wahacza.
Standardowy amortyzator BB jest w porządku / lub jeden z Blade (nie jestem pewien, który rok Blade atm).
Będzie potrzebny nowy, dłuższy łańcuch.
Chcę użyć koła samochodowego z szeroką oponą, więc czytałem, że muszę przesunąć wahacz całkowicie w lewo, aby zrobić miejsce na szersze przejście w prawo.
Amortyzator musi zostać przesunięty w lewo, aby zrobić miejsce dla wahacza, więc wywiercę nowy górny otwór montażowy w ramie.
Ponieważ zamierzam użyć późniejszego wahacza, potrzebuję dłuższych śrub i 3 dystansów, aby skręcić połączenie.
PCD wynosi 4/100 przy (et19?), wiem, że potrzebuję dystansu i dłuższych szpilek, aby zamontować koło samochodowe.
Z filmu YT wiem, że wydłużone szpilki Honda Civic działają, gdzieś jestem pewien, że czytałem, że szpilki Transit również będą działać (UK).
Potrzebuję jakiegoś dystansu dla koła samochodowego, aby osadzić się na szpilkach/obszarze montażowym OEM.
Mogę poprowadzić tylną linię hamulcową wewnątrz wahacza, aby uzyskać dodatkowe punkty!

Rzeczy, które muszę wiedzieć, których po prostu nie mogę znaleźć:

Jaki rozmiar dystansu dla śruby obrotu wahacza, która przechodzi przez ramę? Ponieważ ramię jest całkowicie po lewej stronie (jeśli patrzysz na tył motocykla), jest luka, czy ktoś ma dokładne wymiary dystansu?
Jestem pewien, że gdzieś widziałem, że można użyć dystansu OEM VFR 750, jeśli jest on dostarczany z wahaczem?

To samo dotyczy dystansów na dolnym trójkącie mocowania amortyzatora, proszę również o długość śruby.

Dystans / tylne szpilki - czy ktoś wie dokładnie, jakiego rodzaju / rozmiaru dystans jest potrzebny dla tylnego koła 7" - 8", aby je wycentrować? Tego w ogóle nie widziałem na zdjęciu...na ostatniej stronie postu RadioBloke'a z 2012 roku zamontował on 7,5 z 200, ale w całym wątku nie ma wzmianki o obróbce dystansów, rozmiarach, a nawet zdjęciu...
To samo dotyczy szpilek, mogę zlecić wykonanie dystansu, ale bardzo by pomogło znać rozmiar lub jakieś szczegóły!

Chcę pokazać, że czytałem, szukałem i szukałem przez jakiś czas i po prostu potrzebuję tych informacji, wtedy mogę się tym zająć! Chciałem podbić post RadioBloke'a, ale jest z 2012 roku i nie chciałem, ponieważ nie było go tu od lat.

Jeśli ktoś może pomóc, byłbym bardzo wdzięczny! Nie mogę wysłać PW, ponieważ nie mam wyniku.

Zaktualizuję to kilkoma zdjęciami, jak tylko zacznę! Dzięki. #76.
 
#3 ·
Znalazłem to na innym forum. Mam nadzieję, że się przyda
 
#4 ·
@MikeGyver

Dzięki, to może być mój pierwszy post tutaj, ale jestem w tym gdzie indziej!.

Tak, lubię robić własne rzeczy.

OK, nie robię całego gówna na FB. Nie dla mnie.....

Myślę, że tak, po prostu nie lubię wyciągać prawie 11-letniego wątku, ale czasami najlepiej jest po prostu dodać informacje do OP itp. Zobaczymy, jak ten post pójdzie, myślę.

Wszystkiego najlepszego!. #76.
 
#5 ·
@Spyrious

Dziękuję bardzo za link!. Doceniam.

Ale, jak wspomniałem w moim poście powyżej, użyłem "TexasDawg" dla niektórych informacji, które już mam, ale użył on bardziej złożonego wczesnego ramienia i miał trudności z wykonaniem pięknych obrobionych połączeń itp. i dlatego (jak sam powiedział) wybieram łatwiejsze w instalacji ramię 94-97.

Ale dziękuję za poświęcony czas i chęć pomocy!. Wszystkiego dobrego. #76
 
#6 ·
OK, więc nie wygląda to tutaj zbyt obiecująco lol!. Naprawdę nie chcę wskrzeszać wątku z 2012 roku!..... Myślałem, że ktoś może mieć odpowiedzi, których potrzebowałem, pomijając pomoc, jakiej udzieliło mi dwóch gości, którzy tu napisali. Również, jeśli ktoś szuka... Chciałbym doładować Blackbirda, to gaźnik z sierpnia 1998 roku. Czy jest jakiś dobry zestaw DIY, który można zrobić?. Będę musiał usiąść i zrobić badania nad tym, jak zrobiłem badania nad wymianą wahacza. Tylko pomyślałem, żeby zapytać... na wypadek, gdyby ktoś szukał i zrobił to lub wie, o co chodzi. Dzięki na razie.
 
#7 ·
Po prostu robię tu notatki i mogą się przydać każdemu....

Długość wahacza VFR 94-97: 560
Szerokość sworznia: 227 (+3,5 kołnierz oporowy)
Średnica osi VFR - 20

CBR 1100 XX ma 253 szerokości przy śrubie mocującej i 535 długości.
Średnica osi Blackbird - 20
Zatem potrzebna jest tuleja dystansowa o średnicy zewnętrznej 26 mm i średnicy wewnętrznej 20 mm, która musi zostać obrobiona!, Postęp...

Nie jestem pewien co do +3,5 mm kołnierza oporowego tho?.

Będę dalej to badał.
 
#9 ·
Cześć Toad. Dzięki za wiadomość.

Właśnie dlatego proszę o brakujące informacje, których potrzebuję i upewniam się, że mam wszystko gotowe, sprawdzone i posortowane, aby zrobić to wszystko, zanim zacznę.

Niestety, wciąż brakuje mi potrzebnych informacji i jestem zdumiony, że nikt więcej nic nie zamieścił?... Myślę, że fora to już przeszłość, co?

To wszystko FB i ja tego nie robię.

Udało mi się wysłać wiadomość do RadioBloke, mam nadzieję, że będzie na tyle miły, że uzupełni brakujące informacje!. A może lepiej, jak już wspomniano, wskrzesić stary post?.

Spaliłem ostatnio swój Stator, a także Reg/Rec z nim, więc właśnie ją naprawiam...robię też ulepszenie Mosfet i podłączam bezpośrednio do akumulatora.

Wszystko fajnie.
 
#10 ·
Cześć
Musisz użyć wahacza VFR 800. Następnie potrzebujesz przesuniętej zębatki na silniku, myślę, że to było 20 mm. Następnie musisz przesunąć amortyzator na górnym mocowaniu o około 20 mm. Musisz sam zbudować trójkąt z odchylenia tam, gdzie jest przesunięty. Następnie możesz założyć szeroką oponę na felgę samochodową bez przesuwania tylnego koła
 
#12 ·
Hallo
Man muss die Schwinge der VFR 800 verwenden. Dann braucht man ein versetztes Ritzel am Motor, ich glaube es waren 20mm. Anschließend müssen Sie den Stoßdämpfer an der oberen Aufnahme um etwa 20 mm verschieben. Sie müssen das Dreieck aus der Umlenkung dort, wo es versetzt ist, selbst aufbauen. Dann können Sie einen breiten Reifen auf die Autofelge aufziehen, ohne das Hinterrad zu versetzen
Cześć

Musisz użyć wahacza VFR 800. Następnie potrzebujesz przesuniętej zębatki na silniku, myślę, że to było 20 mm. Następnie musisz przesunąć amortyzator na górnym mocowaniu o około 20 mm. Musisz sam zbudować trójkąt z ugięcia tam, gdzie jest przesunięty. Następnie możesz założyć szeroką oponę na felgę samochodową bez przesuwania tylnego koła.
 
#13 ·
Jak ten czas leci!. Przepraszam za późną odpowiedź, byłem w podróży.

Bardzo dziękuję dla @fighterchristian.ck i dla @Smoker za tłumaczenie.

To świetne informacje!, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na zamieszczenie tego i zdjęć również, ale prowadzi to do kilku pytań... 800 ramię?...

Ta instalacja ramienia 800? Powiedziano mi, że 800 jest za szerokie, więc czy trzeba było coś zeszlifować z ramienia przy śrubie obrotu, aby móc je zamontować?, czy też przykręciło się bezpośrednio?. Z którego roku był motocykl?
Czy masz numer części do zębatki?

Czy wiesz, jaki rozmiar tylnej opony jest na zdjęciach?. Widzę pomocne informacje na samym kole, więc to bardzo pomaga znaleźć to, czego potrzebujesz.

Ramiona 800 są również tańsze, z badań, które przeprowadziłem i wszystkie są (wydają się) w lepszym stanie, przypuszczam, ponieważ są to nowsze jednostki. To ułatwiłoby mi sprawę, ale jak powiedziałem, myślałem, że ramię 800 jest niemożliwe!.

Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim!.
 
#14 · (Edited)
OK, więc brak odpowiedzi od góry.

Naprawdę muszę iść z tym do przodu!. Wygląda więc na to, że wahacz (z pewnych badań wizualnych) to ramię Pre V-tec z około 1998 roku. Jak wersja @fighterchristian.ck rower powyżej, więc dobrze wiedzieć.

Non V tec 1998 :
Image


V-Tec 2002-2009
Image


I tak, wygląda również na to, że strona pedału hamulca wahacza została przycięta, z tego, co widzę na zdjęciu (poniżej), i tylko jedno, które znalazłem na egay... więc jeśli zostało to przycięte, czy na tej stronie użyto innego łożyska?, uszczelki olejowe itp.?, To wszystkie małe szczegóły, których naprawdę potrzebuję, aby móc przejść do tej zamiany 800 zamiast ramienia 750.
Image


I ramię egay (zdecydowanie wygląda na nieprzycięte, jeśli spojrzysz na małe kółko odlewnicze i spojrzysz na mięso po obu stronach).
Image


Koło to Keskin KT7.

Pytania, aby móc użyć ramienia 800 :

Z przyjemnością przytnę ramię bez problemu. Ale czy przyciąłeś tylko stronę pedału hamulca? I czy użyłeś innego łożyska/uszczelki po przyciętej stronie, którą widzę?
Co to jest za zębatka, której użyłeś? - jak mogę uzyskać numer części itp.?
Kiedy przykręciłeś tylne koło na zdjęciu (8 x 17 ET : 35), czy siedziało ono na środku roweru i było gotowe do zamontowania opony/jazdy?

Doceniam, że wszyscy są zajęci - i mogą tylko odpowiadać i pomagać, gdy jest na to czas.

Jeśli nie, pójdę z ramieniem 750, ponieważ mam wszystkie informacje, których potrzebuję do tej zamiany. Wielkie podziękowania dla Neila Geswinda!. Neil Geswind - YouTube
 
#19 ·
Więc, moje imię zostało wspomniane powyżej i jestem Neil Geswind.
Jestem właścicielem motocykla 2002 Fi Honda CBR1100IT Unique Blackbird o nazwie Pennywise oraz motocykla 1998 Carb Honda CBR1100xx Super Blackbird o nazwie The Blackbitch.
Nie jestem inżynierem, ale to najłatwiejsza niestandardowa konwersja, jaką zrobiłem na moim Blackbirdzie. Wiem, że inni zrobili tę konwersję, ale sprawiają, że wygląda ona bardzo skomplikowanie, ale chciałem również, żeby była trochę inna, trochę w stylu "jedyny na świecie".
Co mogę powiedzieć, to to, że moja konwersja niestety była najdroższą konwersją do tej pory i tylko po to, żeby być "Unikalnym". Rozwinę to na późniejszym etapie. Nie oznacza to jednak, że będzie to drogie dla Ciebie.
No dobrze....!!!!
Części, których użyłem do tej zamiany.
Wahacz VFR750 Single (wczesny model)
Zacisk hamulcowy i wspornik tylny VFR800
Tylne koło VFR800 4x100pcd (ale zabawa z różnymi opcjami kół samochodowych)
Dłuższe śruby obrotu
Kiedy zaczęło się robić drogo (opcjonalnie)
  • Łańcuch EK X-Ring x 2 (dlaczego x2, bo musiałem dodać 5 x ogniw, a mój łańcuch był "CZERWONY" :cry:
  • Nowa tylna zębatka JT
  • Nowe klocki hamulcowe Sinter
Kiedy zrobiło się naprawdę, naprawdę drogo...!!! (opcjonalnie)
  • Wahacz rozciągnięty o 100 mm (tylko 100 mm, więc prowadzenie nie zostanie naruszone)
  • Piasta odnowiona i zamontowano wszystkie nowe łożyska (których nie było w kraju i trzeba było je zamówić z Japonii/Chin... Gdzie znowu jest Honda...?)
  • Niestandardowa tylna tarcza hamulcowa
  • Stalowe przewody hamulcowe w oplocie (potrzebne dłuższe przewody ze względu na zmianę położenia zacisku hamulcowego i dłuższy rozstaw osi)
Potrzebne narzędzia
  • Knocktometr
  • Wskaźnik izosferyczny
  • Młot momentu obrotowego
  • Wełna syntetyczna
  • Obcinacz do paznokci
  • 3 x koralikowy pierścień na penisa
Teraz, zobaczmy, czy mogę przesłać zdjęcia.
 
#20 · (Edited)
Odkryłem, że jeśli chodzi o dostosowywanie motocykli, przeradza się to w większe zadanie, niż kiedykolwiek przewidywałeś.
Pod każdym względem, czasu, pieniędzy, części. Koszty można obniżyć, jeśli masz narzędzia i umiejętności, aby samemu wykonać dużo produkcji (i nie polegasz na komercyjnych firmach obróbczych, które "pomogą ci").
Obecnie jestem w trakcie konwersji wahacza jednostronnego w mojej Hondzie. Więc wszystko powyższe opiera się na moich doświadczeniach.. :eek:
 
#21 ·
I masz absolutną rację... właśnie wtedy, gdy myślisz, że skończyłeś, wpada ci do głowy inny pomysł i myślisz, że zmienisz tylko jedną małą rzecz... i zanim się zorientujesz, zmieniasz wszystko. Poniżej znajduje się film, kiedy zaczynałem z Pennywise, wyjaśni to powyższe. Zacząłem ten projekt 4 lata temu podczas blokady. Jednym z powodów, dla których nazywam to Pennywise, jest to, że tak naprawdę nie dostajesz części i akcesoriów z rynku wtórnego do Blackbirda, tak jak do Hayachoo i Kaminsakme zx14, więc jeśli stwierdzę, że mogę coś zbudować sam, to to zrobiłem. Jeśli nie mam narzędzia do zbudowania czegoś, buduję narzędzie, którego potrzebuję. I jestem trochę inżynierem z epoki kamienia, daj mi 9-calowy gwóźdź i kamień, a zbuduję ci wszystko. Może nie wyglądać tak samo, ale będzie działać tak samo, a nawet lepiej. Więc zaoszczędziłem pieniądze, produkując i wykonując niektóre niestandardowe prace sam, stąd "Pennywise". Z drugiej strony, jeśli było coś, czego chciałem i wiem, że sprawi, że mój motocykl będzie wyjątkowy, ponieważ nikt inny go nie ma ani tego nie zrobił, to nie obchodzi mnie, ile to kosztuje, wydam to, co mam, i to nie było zbyt Pennywise. Wstęp jest trochę długi, ale możesz go pominąć.
 
#22 ·
Blackbitch, którą dostałem, ponieważ Clown był w budowie i czekał na części. Wiedziałem również, że dostanę wiele krytyki od purystów, więc chciałem pokazać, że mam seryjnego Blackbirda... ten pomysł został nagle przyćmiony przez fakt, co zamierzam zrobić ze wszystkimi częściami i akcesoriami Clowna, gdzie zmieniłem zdanie... tydzień po tym, jak kupiłem przyzwoity gaźnik 98, wydarzyło się Sh!t i nikt nie chciał mi wierzyć. W ciągu tego tygodnia, kiedy miałem zabrać gaźnik na przejażdżkę, zostałem porwany przez kosmitów w okrągłym, latającym czymś, co wyglądało jak spodek. Kiedy mnie sprowadzili, gaźnik wyglądał zupełnie inaczej. To jak ta historia Jakuba i Wilhelma Grimmów pt. Elfy i szewc. Ten motocykl już nigdy nie był taki sam... nigdy nie chciał jeździć z tyłu ani w grupie, tylko z przodu. Wtedy zdałem sobie sprawę, że ona nie dogaduje się z innymi... The Bitch...!!!!